I området som filmen annonseras i finns drygt 100 000 hushåll och filmen har över 80 000 visningar sedan kampanjstarten den 9 november.
– Youtube är en del av svenskarnas vardag och de allra flesta tittar nån gång ibland, därför är det här är ett effektivt sätt att nå ut, inte minst till något yngre målgrupper, säger kommunikationschef Marianne Dunér.
De flesta som får filmen som annons nu får även ett tryckt nyhetsbrev om tunnelbanan hem i brevlådan ett par gånger om året.
– De olika kanalerna förstärker varandra. Vi behöver berätta om vad vi ska göra både på traditionella sätt och genom att använda oss av digitala kanaler.
– Till exempel planerar vi under byggtiden för en sms-tjänst med information om de närmaste veckornas arbeten i just ditt närområde, säger Marianne Dunér.
I filmen kan man se alla de nya sträckorna och stationerna på drygt tre minuter. Den första versionen av filmen vann en bronsstatyett i världens största tävling för informationsfilm, Tellyawards.
Kampanjen pågår november månad ut. Här hittar du Youtube-kanalen.