– De allra flesta frågorna kan kundtjänst svara på direkt, men är det mer komplicerade frågor får vi dem in till oss, så att våra experter kan hjälpa till med svar, säger Andreas Lundell, samordnare för närområdeskommunikation på nya tunnelbanan.
Det finns flera sätt att komma i kontakt med kundtjänsten, det går bra att både skriva in till dem och att ringa på numret 08-600 1000. Om du tycker att numret låter bekant kan det bero på att samma kundtjänst även svarar på alla frågor om bussen är i tid eller tåget är inställt idag.

– Ja, vi har samma kundtjänst som SL, men vi har specialutbildat agenter, så att de kan svara på våra frågor. Det är allt från hur lång tid det tar tills utbyggnaden är klar till frågor om vad det är som låter just nu. Vi jobbar på många platser runt om i Stockholm och våra arbeten flyttar på sig när tunnlarna sprängs ut. Därför har vi ett tätt samarbete med kundtjänst och håller dem ständigt uppdaterade med aktuell information, säger Andreas Lundell.
Här hittar du alla kontaktuppgifter till kundtjänst: https://nyatunnelbanan.se/kontakt/